korpica sa pecurkama

Bukovače sa krompirom

Rasteš kao pečurka posle kiše, govorila meni moja baka…

Snaga na usta ulazi govori meni majka…

A ja zapravo jedem kad telo to od mene traži pa kolko porastem porastem.

Snaga mi je u glavi…dok me služi… 🙂

U kišne dane donesoše sveže bukovače u prodavnicu u blizini moje kuće. Mom mužu bilo eto interesantno da ih ponovo klopamo, dugo nismo, pa ih kupio kao iznenađenje.

Hajde nešto da iskombinujemo, danas, kaže on.  Inače, živimo onako sportski u smislu trkamo se sa vremenom, pa smo bračni par koji često pravi eksperimentalna jela na brzaka.

Od onog što imamo u ostavi i fridžu, to nam pada šaka, tiganja i lonca. I obično to i ispadne najbolje. Svakako nikad ne jedemo jedno isto jelo po istom receptu. Kod nas je svaki put pasulj drugačiji ili mu dodamo kari ili djumbir, ili rebarca ili celer, nikad ista pozorišna predstava u našim tanjirima! i hvala dragom Bogu na tome!

Tako je ispalo i sa BUKOVAČAMA.

bukovace(1)

Ovaj put koristili smo:

  • pakovanje bukovača
  • 1 veći krompir
  • veću glavicu crnog luka
  • 5 čena belog luka
  • đumbir u prahu
  • soja sos
  • biber
  • so
  • maslinovo ulje

Bukovače smo dobrano isprali iako su vodene ali mi sve pod mlazom ispiramo da se ZNA! Naseckala sam ih na komadiće oko dva centimetara, vrlo nepravilnih oblika 🙂

To se dinstalo na maslinovom ulju pet minuta, dok nije pustilo svoju vodu i sokove pa su dodate kockice krompira i krupni listići crnog luka koji su se dinstali sa pečurkama. Posle dvadeset minuta dodat je beli luk, so, biber i đumbir u prahu i prelila sam sve soja sosom. Ja sam morala naseckati peršuna na kraju TO SE PODRAZUMEVA kod mene. I to je to! Jako ukusno, krompir se pokazao kao skladan ukus sa bukovačama.

I to je izgledalo ovako:

moje bukovace

Napomena: Što se tiče nutritivnih svojstava, bukovača sadrži vitamine B1 i B2, minerale (posebno gvožđe), kao i antioksidante. Masnoće koje sadrži su uglavnom nezasićene i njihov nivo je nizak, a kvalitet proteina je skoro jednak onom koji poseduju proteini životinjskog porekla. U svom sastavu bukovača ima niz vitamina: B, D, C, K, proteine, mineral-jod, selen, natrijum, kalijum, cink, fosfor, gvožđe. Pored toga, sadrži i hlorofil koji ubrzava regeneraciju ćelija. Zbog ovih osobina bukovača pokazuje dejstvo u borbi protiv visokog pritiska, povišenog nivoa holesterola i infekcija i oslabljenog imuniteta.
Kinezi su je koristi  za ublažavanje bolova i relaksaciju mišića. Pored toga, upotrebljavali su je i u lečenju lumbaga, ukočenosti ekstremiteta i tetiva, kao i za lečenje loše cirkulacije. Preporučena doza za lečenje je tri do devet grama suve bukovače u toku dana.

Advertisements