Olja Ristić

Buđenje


Selo-u-secanjuCimnula sam jedan lek za glavu – počeo je vikend.

Kiša otapa sneg i danas mi je posebno ružan pejsaž ispred kuće.

Ulice u svoj svojoj prljavštini grada.

Ova percepcija mora da je od leka.

Osmeh nekako umoran, jutro.

Ne valja.

Sanjala. I sećam se sna. To je izuzetak.

Uznemirena baš jutros jer nisam produžila važna dokumenta. Baš sad me trese nervoza jer nisam produžila vozačku dozvolu. Zašto?

Ne vozim par godina. Zašto? Zbog zona. I eto sad me boli uvo i za dozvolu.

Ma najbolje da odem na selo i idem lepo peške. Moj pas i ja, nemirne mačkice iza nas, vodimo krave na klopu u pašnjačič. Seoski put. Blato je ali kuca skače, sve pršti, prlja mi jaknu i pantalone. Ja se smejem. Kisnem. I ja i kravice. Mace mokre uskaču u moju korpu. Na pašnjaku velika bara skuplja kišnicu da krave imaju šta da piju. Da, ovo je bio san na javi. To bi mi prijalo. Iako bih verovatno zagubila negde po njivama vredno negovanu nečiju stoku, mazne kravice, mirne, pune dobrote u očima, jer avaj, od rođenja sam u gradskom betonu.

Šta ja znam o toploti trave posle letnjeg podneva, ili kada sam osetila spavanje ispod drveta u hladu toliko puta oslikanom na platnima?

Miris balege i sena …

Možda me ne bi bolela glava jutros. Mutim cedevitu i beli otrovni šećer, kafu i palim cigaretu.

I tako sanjam da kosim detelinu a ustvari kucam po tastaturi.

Uživam i bojim se, istovremeno.

Komentari na: "Buđenje" (19)

  1. sestro slatka, sve te razumem… al znas kako ja lecim glavobolju? Zamislim tu seosku idilu na -5, budim se u `ladnoj kuci i razmisljam da li sam sinoc nacepala drva da podlozim, a one krave iz stale se dernjaju jer su gladne pa moram u donji deo dvorista da im donesem seno posto se po snegu ne ide u pasnjakkkk… je l ti lakse? 🙂 🙂

    • Ha,ha,ha. Da uglavnom mi je lakse. Ali nekad pomislim kad bi me ta štala naterala da ranom zorom dignem guzicu i izadjem na vazduh a ne da je prebacim na stolicu ispred monitora redje bi bile ove glavobolje. I mozak na otavu kad se nahrane…A ovde mozak zuji, prezupčio koliko vrti 🙂

  2. i meni je dan poceo sa nekom anksioznoscu, ako sam i sanjao dobro je pa se ne secam…

  3. e, a da nabavis kuce, ali neko koje se budi u pola 7, i vikendom?

    • E slusaj sad. Ja imam dve kuce i mačku i oni još spavaju, i sad sam u kući u kojoj ložim kaljevu peć ali briketama pa i nije neka muka. Imam malo te atmosfere iako sam u gradu. Imam i malo dvorište. Ali glava boli od drugih stvari…i znaš šta ovi ludi ljubimci neće na kišu, evo ih knjavaju i hrču svi na krevecu. Gore lenštine od mene…razmaženi totalnooo

  4. To je samo osećaj. Boli glava post.

  5. Wojciech reče:

    Kad sam pre dvadesetak godina bio na logorovanju u nekoj šumskoj zabiti, i kad sam ostao bez cigareta, toliko me je bolela glava da sam prepešačio još 5km do prve kolibe. Baka, koja mi je otvorila vrata, i koju sam lepo zamolio da mi da jedan analgin ili aspirin mi je odgovorila: „Ja sinko tebe ništa ne razmem. Ja te reči prvi put čujem.“
    Odličan post! 🙂

  6. Al’ ti, ipak, progovori duša. 🙂

  7. Sve moje zamišljene komentare oduva Negoslavin. Istina…

  8. Uživanje i strah istovremeno… Poznato osećanje… I prilično rizična stvar… Sjajan ti je tekst.

  9. Božana reče:

    Kroki-priča, koja tako sveže izražava potrebu za pojednostavljenjem… 🙂
    Besmisao urbane svakodnevice, u kojoj je herojski podvig produžiti vozačku dozvolu, spram koračanja po kiši i brige za nešto živo što čeka da se baš mi pojavimo, zvuči mi kao izlazak Bilbo Baginsa iz hobitske rupe u avanturu sa Gandalfom Sivim… 🙂
    Veliki pozdrav iz Sombora!

  10. Priroda …

  11. uh olja jako dobro pišete, sjajno i velebajno, hvala što me pratite pa sam tako i ja naišla na vaše pisanje. O-d-l-i-č-n-o!!!

Ostavite odgovor

Oblak oznaka

VLADANKA 218

O svemu ...

mteodoraa

Jer ono u šta ljudi poveruju, to će vremenom i postati.❤

Od knjige do duše

O knjigama, časopisima, novinama... O bibliotekama, muzejima, arhivima, pozorištu... O filmovima, serijama, dokolici...

Ninus.Nestorović

Aforizmi i satira

Samozaludake

#samozaludake

mrnjau85

Novosti (za glupe) kao nove vesti

diz que diz

Они рекли, ми казали. Заправо, превели. diz que diz објављује преведене чланке са водећих портала о темама које не налазе простора на српском.

Kultura i ja

muzika vreme kultura

Libertas Nova

Kreativnost je svuda oko nas...

Marat M'saev Daan

Moj spisateljski kutak

... by Ivana A.

Pronađi sebe da bi razumeo svet

Upoznaj sebe

Put ka autentičnosti

Vetar u jedrima

Širimo jedra i puštamo da nas vetar nosi. Dobrodošli na Putopisni Blog, kojem je Čežnja srednje ime.

